Thursday, March 17, 2011

Pembohongan kedua PAS dalam Penubuhan Negara Islam

Semasa kempen pilihan raya kecil kawasan DUN Indera Kayangan suatu masa dulu adalah keupayaan Parti Islam dan sekutu-sekutunya bersandiwara mengenai penubuhan negara islam.

Dalam ceramah2 pembangkang dikawasan orangg Melayu bagi meraih sokongan untuk calon Parti Keadilan Rakyat, pemimpin2 parti islam sering melaung2kan mengenai penubuhan negara islam yang diperjuangkan oleh parti itu.

Namun dalam pada masa yang sama, ketika berkempen dari rumah kerumah dikalangan pengundi Cina, pemimpin itu memberi jaminan pakatan pembangkang tidak akan menubuhkan negara islam jika mereka memerintah negara ini.

Oleh kerana bimbangkan sokongan kaum Cina terhadap parti islam terjejas ekoran konsep negara islam yang diperjuangkan oleh parti itu, mereka sanggup menipu dan membuat jaminan seperti itu.

(Sikap double standard yang ditunjukan oleh pemimpin2 parti islam memang telah diketahui umum dan saya percaya anak2 muda sekarang dan ramai lagi sudah mula menyedari semua ini melalui PRK Merlaimau & Kerdau & Galas).

Beberapa risalah berbahasa Cina yang diedarkan semasa kempen PRK Indera Kayangan membuktikan sikap hipokrit parti islam. Dalam risalah yang ditujukan kepada kaum Cina, Presiden parti Islam Datuk Fadzil Nor berkata bahawa pakatan pembangkang tidak akan menubuhkan negara islam jika mereka memerintah negara ini.

Risalah tersebut berbunyi FADZIL NOR - Pakatan Pembangkang Tidak akan Tubuh Negara Islam Jika Berkuasa.

Mesej dalam bahasa Cina itu bertujuan memancing undi pengundi Cina disitu untuk calon Keadilan selepas diketahui kekuatan parti itu terjejas ekoran ramai penyokong Keadilan menyertai BN.

Para pemimpin Keadilan & parti Islam yang berkempen itu membawa risalah2 itu dalam kempen dari pintu ke pintu pengundi2 Cina.

Selain daripada risalah tersebut, beberapa risalah lain turut diedarkan semasa kempen termasuk kenyataan Presiden Keadilan, Datin Sri Wan Azizah dan Presiden Parti Rakyat Malaysia Dr Syed Husin Ali. Dalam kenyataan bersama, kedua2 pemimpin itu berkata yang sama iaitu jika mereka berkuasa mereka tidak akan bersetuju untuk melakukan pindaan perlembagaan untuk menubuhkan negara islam.

DAP telah mengistiharkan akan keluar dari pakatan kerana membantah konsep negara islam yang diperjuangkan parti islam jika berlaku. Yang peliknya, risalah2 itu hanya diedarkan kepada pengundi2 Cina sahaja. Pembangkang tidak pula mencetak risalah yang serupa kandungannya dalam bahasa Melayu untuk diedarkan kepada penyokong2 mereka khususnya diKpg Sbrg Bakau yang menjadi kubu kuat parti islam itu.

Mereka mungkin menyedari padah yang akan diterima jika sandiwara mereka diketahui oleh masyarakat Melayu situ. Jelas pembangkang tidak jujur dalam perjuangannya. Mereka menyampaikan mesej yang berbeza untnk sasaran yang berlainan walaupun sering menegaskan bahawa perjuangan pembangkang adalah untuk semua orang.


Sekarang sudah fahamkah kita apa itu perjuangan AGAMA dan apa itu perjuangan POLITIK?

Sila jawap soalan ini :-

Apakah hukum jika seseorang islam menyokong, bersubahat dan mengizinkan orang2 bukan islam yang menafikan / membantah perjuangan islam dan tidak menerima atau anti islam?

Karpal Singh pernah berkata langkah mayat dia dahulu sebelum hendak mendirikan negara islam tetapi parti islam yg dikatakan memperjuangkan islam bersengkokol dgn DAP.

Bak kata Nabil....Lu fikirlah sendiri...

Wassalam...

No comments:

Post a Comment