Saturday, December 10, 2011

ANALOGI ENAM JAHANAM TERHADAP PEMBANGKANG


KUALA LUMPUR 30 Nov – Ketua Pemuda UMNO,Khairy Jamaluddin hari ini menarik perhatian perwakilan ketika menyampaikan ucapan dasar sayap parti itu apabila membuat analogi polemik pembangkang dengan filem tersohor Allahyarham Tan Sri P. Ramlee, Enam Jahanam.

Dalam perbandingan itu, Khairy berkata, orang ramai kini tidak terlepas daripada terpaksa berhadapan dengan enam jahanam versi moden iaitu percubaan pembangkang yang berangan-angan melaksanakan enam formula kehancuran negara.

Enam Formula itu adalah :-

1. Menjahamkan sistem demokrasi negara dengan menggunakan kebangkitan di Asia Barat untuk menghasut rakyat kearah revolusi jalanan dan meniup kebencian kepada kerajaan.

2. Menjahanamkan sistem pentadbiran negara apabila dengan angkuhnya mahu mengurangkan bilangan penjawat awam.

3. Menjahanamkan maruah negara dengan memburuk-burukkan nama dan kepimpinan negara kepada orang luar selain memperlekehkan Jalur Gemilang.

4. Menjahanamkan sejarah negara apabila sanggu mengangkat pengkhianat dan komunis sebagai wira negara manakala pegawai polis yang terkorban dilabel sebagai tali barut British.

5. Menjahanamkan jati diri bangsa apabila sanggup menggadai kepentingan bangsa dan mencabar kesucian agama.

6. Menjahamkan kemakmuran ekonomi negara apabila menjaja kononnya pembangkang merupakan sebuah kerajaan yang bersedia memberikan segala-galanya secara percuma kepada rakyat.

Sebagai tambahan kepada usaha menjahanamkan negara oleh pembangkang, jelas Khairy, janji-janji manis dalam Buku Jingga jika dilaksanakan akan menyebabkan negara bankrap dalam tempoh dua tahun.

“Mana tidaknya, untuk mengotakan sebahagian janji manis kebajikan mereka, hutang kerajaan akan mencecah RM617 bilion pada tahun kedua sahaja. Maka kita akan mempunyai tidak lebih daripada setahun untuk bersorak-sorai meraikan kenikmatan sementara kehidupan percuma, sebelum terpaksa meratib penuh sesal kemusnahan ekonomi negara untuk beberapa generasi selepas itu,” katanya.

No comments:

Post a Comment