Thursday, December 22, 2011

KORBAN : DAP SENGAJA PERLEKEH SENSITIVITI ISLAM


KUALA LUMPUR 17 Nov – Tindakan Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok mengagihkan sendiri daging korban kepada masyarakat Islam baru-baru ini menggambarkan budaya DAP yang sengaja memperlekehkan sensitiviti umat Islam.

Lebih malang apa bila parti pembangkang itu akan mempertahankan perbuatan mereka dengan menuding jari kearah UMNO yang dikatakan sengaja mengada-adakan cerita.

Baru-baru ini, dua blog http://novandri.blogspot.com dan http://klxpress.blogspot.com mendedahkan perbuatan Teresa tersebut. Walaupun secara hukumnya, perbuatan Teresa mengagihkan daging korban itu tidak haram tetapi ia boleh mengundang ketidakselesaan kepada umat Islam.

Bagaimana pun, blog-blog tersebut tidak pula menjelaskan bila dan dimana gambar Teresa itu dirakamkan. Pemimpin-pemimpin DAP akan mengambil apa saja peluang serta bersikap hipokrit bagi meraih undi.

Apabila berdepan dengan kaum India, mereka kata akan menentang ibadah korban dilakukan di sekolah atau tempat awam tapi dengan orang Islam pula mereka pula yang terlibat mengagih daging korban, kata blog-blog itu.

Ramai yang terytanya-tanya kemana hilangnya pemimpin Islam sehingga agihan daging korban terpaksa dilakukan oleh pemimpin bukan Islam?

No comments:

Post a Comment